Vers fruit en paddenstoelen

Afgelopen week is werkelijk voorbij gevlogen! Na maanden voorwerk hebben we afgelopen week eindelijk onze paddenstoelen uit Calabrië ontvangen. Mariangela en ik kennen elkaar inmiddels van haver tot gort 🙂 Nee, zonder dollen, gedroogde porcini en paddenstoelen op olie stonden vanaf het begin af aan al op ons wensenlijstje, en deze Luna Funghi uit Calabrië kenden we van toen we nog door Italië konden toeren. Maar eer je dan over en weer helder hebt wat wij willen hebben, wat zij kunnen leveren en wat dat moet kosten, ja dan gaat er wel heel wat water door de Tirenno. Maar we zijn er blij mee. Prachtige potjes met echt houten paddenstoelen-deksel. En ja, ze smaken heerlijk.

En na een nachtje vertraging in Leipzig (logisch toch?) hebben we ook onze sinaasappels, grapefruits en citroenen uit Sicilië ontvangen, via Iginio van Sicibia. Puur als test, en omdat ze heerlijk sappig zijn en fantastisch smaken natuurlijk. Maar om te kijken in welke staat die bij ons aan komen, hoe lang die daarna nog goed zijn, en of we niet een vers-siciliaans-fruit abonnement kunnen gaan aanbieden. Elke week een krat vol vers fruit, of anders vrijdag beteld, gegarandeerd voor de vrijdag erop in huis. Ze smaken in ieder geval precies zoal ik ze me herinner.

En tot slot hebben we maandag ons nieuwste wijnhuis binnen gekregen, Cantine Petrosino uit Sicilië met prachtige Grillo, Catarratto en Nero d’Avola. Gisteren de eerste flessen verkocht, ze vielen meteen in de smaak. Zo langzaam aan wordt stroomt onze loodswinkel vol met al dat lekkers.

Maar naast het binnenhalen van prachtige nieuwe producten, moeten we natuurlijk ook producten verkopen. Gisteren hadden we klanten op afspraak in de winkel. Erg fijn om face2face mensen te kunnen adviseren, de verhalen achter de producten te kunnen vertellen, te kunnen laten proeven….dat is zo’n fijn gevoel. Maar ja, ook online moeten we beter te vinden zijn. En daar hoort een strategie bij, een plan. Willem van ineendag.online roept ‘je verkoopt een gevoel, een beleving, je moet af van het product-denken’.Dus daar gaan we de komende periode mee aan de slag, meer sfeer en beleving en minder potjes en zakjes…..

Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *